Informació sobre els següents perfils TIC: auditor web, analista web, expert en e-commerce, copywriter, social media manager.
AUDITOR WEB
És l'encarregat de dur a terme auditories de sistemes d'informació que tenen com a objectiu millorar, gestionar i sostindre els processos de TI i de negoci. (Els Processos de TI estandarditzen totes les activitats de l'empresa relacionades amb la tecnologia de la informació.)
Fan d'intermediari comunicatiu entre departaments i direcció, es comuniquen amb tots els departaments entrevistant els empleats, però també avaluant les dades i revisant els documents. Resolen els problemes i milloren l'empresa, posant totes les recomanacions en un informe perquè l'empresa decidisca quines decisions prendre.
Un auditor web ha de pensar de manera analítica i desenvolupar solucions estructurades i lògiques a part de controlar en les àrees de comptabilitat, control o auditoria i tindre experiència amb la seguretat informàtica i les bases de dades.
Moltes empreses valoren que l'auditor informàtic tinga la certificació CISA (Certified Information Systems Auditor).
El salari mitjà d'un auditor és de 33.900 € bruts per any (al voltant 1.840 € nets per mes), més alt de 9.800 € (+41%) en comparació amb el salari mig anual a Espanya.
El salari mínim pot començar en 21.800 € bruts per any, mentre que el salari màxim pot superar els 65.000 € bruts per any.
ANALISTA WEB
L’analista web mesura si la web de
l’empresa està aconseguit els seus objectius, es capaç de veure i predir què estem fent bé, què estem fent mal i com
podem optimitzar les nostres accions en Internet.
L’analista web s’encarrega de triar les
ferramentes d'anàlisis correctes que determinaran l'èxit o fracàs de les
accions. D’examinar aspectes com la font de procedència, el dispositiu de
navegació, el perfil demogràfic de l'usuari, entre altres coses per a monitoritzar el tràfic que rep la pàgina web. Utilitza les
dades per a determinar les millors campanyes de màrqueting que generen
resultats eficients. I
analitza els dates per poder traure conclusions i proposar millores.
Per a fer la feina d’analista es necessari tindre habilitats de comunicació, de
visualitzar dades, cap
acitat de resoldre problemes i visió per als negocis.
Les estimacions indiquen que el salari mitjà d'un analista web sènior, d'entre 3 i 4 anys d'experiència, pot arribar als 25.500 i 30.500 euros a l'any. Aquest perfil es troba a més en el lloc 19 d'entre els 20 professionals digitals més demandats en el mercat laboral.
EXPERT EN E-COMMERCE
Un
E-commerce, tècnicament, consisteix en la
«distribució, venda, compra, màrqueting i informació de productes o serveis a
través d'internet». Bàsicament, una tenda en online.
Per poder treballar de e-commerce hauràs de posseir coneixements d'optimització. Hauràs de conéixer alguna cosa sobre posicionament en cercadors
perquè quan algú necessite un producte la seua tenda estiga de les primeres.
Tindre un bon Copy, de res serveix tindre una pàgina web sense que estiga ben escrit els productes, amb la
corresponent definició.
Un expert en e-commerce ha de saber analitzar els resultats, què necessita millores,
què funciona i què no.
Pots treballar de e-commerce des de la teua pròpia casa, sempre que tingues coneixements en Màrqueting Digital i eCommerce, i una oportunitat per a començar es buscar treball en Indeed, LinkedIn o Google Empleos, on segur que hi ha molts resultats.
Actualment el salari mitja en valència en aquest treball es de 110.422 € anuals, però depenent de la quantitat d’anys que portes treballant i les habilitats addicionals que puges tindre el salari pot variar entre 89.321€ i 131.513€.
COPYWRITER
El treball d’un copywriter és transmetre amb paraules es bona que és una marca per a vendre-la però sense fer vore que vol vendre-la.
No existeix formació reglada per a treballar com copywriter, però hi ha quantitat de formació gratuïta per a anar interioritzant conceptes.
Si vols treballar d'això i no saps per on començar, cerca a algú del teu entorn al qual pugues ajudar i deixa't la pell per a fer un treball extraordinari a canvi de què et faça publicitat, parlant bé del teu treball.
El salari mitjà d'un copywriter en Espanya és de 28.208 euros anuals.
SOCIAL MEDIA MANAGER
El Social Media Manager ha de
controlar el funcionament de les xarxes socials igual que conéixer les últimes
tendències de la xarxa. També controla a la competència i als clients. Analitza
i interpreta les dades que obtenen de les campanyes extraient conclusions de
com han funcionat i els objectius aconseguits. És l'encarregat de crear,
introduir i liderar l'estratègia d'una empresa en les xarxes socials, a més de
dissenyar la seua presència en els mitjans socials.
Per
a ser un bon Social Media Manager has de comptar amb capacitat estratègica i
amb la capacitat de prendre decisions de manera àgil. Ser coneixedor/a del
mercat i de la pròpia empresa i dels seus clients.Tindre passió pel sector de
les xarxes socials i experiència en aquest tema. Hauras d'estar al dia dels canvis
i actualitzacions que es van introduint. Amb molta facilitat per a adaptar-se
ràpidament als canvis i posseir dots de lideratge i saber treballar en equip i baix pressió.
A
part de tindre en compte totes lersd habilitats anteriors aquest lloc requereix
coneixements d’analítica web i plataformes per a realitzar campanyes de
publicitat en les xarxes socials, màrqueting digital i estratègia de negoci,
anàlisi de resultats, i creació de continguts i plataformes de les xarxes
socials.
El salari mitjà de Social Media Manager en Espanya és de 22.215 € anuals.




Comentaris
Publica un comentari a l'entrada